Přihlášení Přihlášení přes Facebook Registrace

Nakupujete přes internet? A čtete reklamační a obchodní podmínky?

Nákupy přes internet jsou v dnešní době velmi oblíbené a to především díky své jednoduchosti a pohodlnosti. Stačí pár kliků a nákup máte za pár dnů doma. Jenže znáte vůbec reklamační a obchodní podmínky pro e-shopy? Tyto důležité odstavce většinou nikdo z nakupujících nečte a pak se v případě problému diví. Pojďme se tedy seznámit s těmi nejdůležitějšími body.

Obchodní podmínky i reklamační řád si e-shop sestavuje sám

I přesto tento fakt však musí obsahovat několik povinných bodů. Řada podnikatelů provozující e-shopy tyto body zcela ignoruje, což je zásadní chyba a znamení, že něco není v pořádku. Překontrolujte si tedy, zda e-shop ve kterém nakupujete, tyto údaje uvádí. Pokud ano, máte jistotu, že nakupujete u seriózního prodejce.

Co všechno by tedy mělo být uvedeno?

S kým máte tu čest - Název obchodní firmy nebo jméno a příjmení podnikatele, identifikační číslo osoby (IČO). Dále také sídlo právnické osoby, v případě fyzické osoby se uvádí bydliště. Nesmí chybět ani kontaktní údaje jako je doručovací adresa, telefonní číslo a jelikož se jedná o e-shop, měl by být uvedený i e-mail.

Jak zaplatíte a jak vám to bude doručeno - Měly by být uvedený přesné údaje o způsobu platby, tedy veškeré dovolené možnosti. Další potřebnou informací jsou náklady na dodání, respektive kolik činí poštovné a jaké doručovací služby je možné zvolit.

A co když chci zboží vrátit?

Opravdu důležitým bodem je část o právu na odstoupení, tedy zrušení objednávky či reklamace. Tento bod si prosím pečlivě zkontrolujte, mohlo by se vám to nepěkně vymstít.

Dodavatel je povinný uvést informaci, že máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a bez jakékoliv peněžité sankce do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud e-shop tuto informaci neuvádí, vaše možnost vrácení zboží bez udání důvodů se prodlužuje až na 3 měsíce!

Jak je to s reklamací po uplynutí této doby?

Pořídili jste si přes internet novou věc, která vám například po půl roce začala vypovídat? Reklamujte ji!

Podle zákona je na běžné spotřební zboží záruka 24 měsíců. K nákupu jste jistě obdrželi záruční list, jenž obsahuje obchodní jméno, IČO, kontaktní údaje a především obsah poskytované záruky, podmínky a taky dobu platnosti a způsob jakým můžete své nároky uplatnit.

Po dobu zmiňovaných 24 měsíců však není vaší povinnosti záruční list překládat, bohatě postačí paragon či faktura, která prokáže váš nákup zboží.

Nezapomínejte také na fakt, že zboží můžete reklamovat i bez originálníh obalu! Další často nedodržovanou povinností dodavatele je vyřízení reklamace do 30 dnů. Pokud je tato doba překročena, máte nárok na vrácení peněz či výměnu zboží.

Přejít do archivu článků