Přihlášení Přihlášení přes Facebook Registrace

Slevové šílenství

Přemýšlela jsem, o čem budu psát, ale koneckonců vyhrálo téma, které je v současné době hlavním tématem většiny obchodních řetězců a proto i nás zákazníků. 

Povánoční výprodej

Nastalo období, kdy už chvíli poté, co vstoupíme do obchodního centra, je zřejmé že se něco děje. Sněhuláčky, sobíky, vločky a Santa Clause nahrazují obrovské plakáty, billboardy, tabule nebo rovnou celé výlohy s nápisem AKCE, SLEVA, VÝPRODEJ – až 70 %. Jako každý rok přišlo období povánočního výprodeje veškerého zboží. Dámy se těší, že pořídí nějaký nový kousek do svého šatníku a pánové asi v duchu doufají, že partnerky budou šetřit jejich kreditní karty.smiley

Co se skrývá pod tím záhadným slovem SLEVA?

Většina z nás se na tohle období těší, pravděpodobně doufáme, že pořídíme nějaký pěkný kousek a navíc ve slevě. Pod spojením sleva až 70 % jsem si vždy představovala, že příjdu do obchodu a tričko, které původně stálo 599,90 Kč bude zlevněno nejméně na 299,90 Kč, ale realita mě naučila, že to tak bohužel není. Již zmíněné tričko bude pravděpodobně stát po slevě JEN 549, 90 Kč. Kam se tedy ona sleva poděla? Teď už ze zkušenosti vím, že 70% sleva se týká zhruba 2-3 vybraných druhů zboží a u ostatních kousků stačí snížit cenu o pár korun.

Likvidace prodejny.

Co mi však příjde jako vrchol manipulace s lidmi je označení LIKVIDACE PRODEJNY, očekávám, že až příště navštívím obchodní centrum, bude právě tahle prodejna nahrazena jinou - takovou, kde budou prodávat hezčí a kvalitnější zboží, protože tady jsem si stejně nikdy nic nekoupila, ale když se však po měsíci do obchodního centra znovu vrátím a vidím tu samou prodejnu stále na místě, radost mě opouští. Místo likvidace uvádí už jen slevy a já mám chuť se jít usměvavé paní prodavačky za pokladnou zeptat, proč tu není nový ten obchod, na který jsem se tak těšila.

Výprodeje po celý rok?

Je zřejmé, že výprodeje jsou v plném proudu. Povánoční výprodej nastává každoročně, je to logické, protože prodejcům se vrací zboží, které bylo zakoupeno jako nevhodný dárek, ale co je důležitější, potřebují na skladech uvolnit místo pro jarní kolekce zboží. Co mě spíše zaráží, je fakt, že ať se rozhodnu pro nákupy v lednu, březnu, červenci, nebo jakémkoliv jiném měsíci, tyhle „akční plakáty“ mě pronásledují snad pořád. Začíná to jarním výprodejem, pokračuje velikonočním, letním, slevy na školní pomůcky, následuje podzimní, předvánoční, zimní, povánoční a znovu a stále dokola. Nezdá se Vám, že výprodejové akce se konají snad celoročně? Nebo je to jen můj dojem? Je to tím, že slevy už nejsou ani tak o slevách, ale spíše upoutávkou pro zákazníky, kteří jsou zvyklí nakupovat „V AKCI“ a doufají, že koupí něco levněji? Protože v tomhle případě bych řekla, že prodejci přišli na geniální nápad jak si takovéto zákazníky do prodejen přilákat. Stačí jen upoutávka se slevou, pár přelepených cedulek, nebo přeškrtnutá cena a je vyhráno. Toho, že většina prodejců jen manipuluje s cenami, si zákazník většinou ani nevšimne.

Co vy na to?

Mezi které zákazníky patříte vy? Zavítáte raději do obchodu, který Vám slibuje neuvěřitelné slevy, nebo do své oblíbené prodejny, kde není zapotřebí zrovna takováto forma manipulace se zákazníky. Patříte k těm, kteří slyší slovo AKCE a běží do obchodu koupit i to, co by za „normální“ cenu nekoupili?

 

Monika Hrubá

blogerka Magiclistu

Svůj život se snažím prožít s úsměvem na tváři. Mým mottem je být vždy nad věcí. Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, neváhejte se na mě obrátit.


Jarek Mikeš  Uživatel je offline   před 6 roky 0 2
Paradox je, že i na těch 70% slevách se vydělává. Tzn. jaká asi bude reálná pořizovací cena i značkového zboží. Ale je pravda, že i já občas zajdu na něco zlevněného...
Julie Konečná  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
já většinou čekám na slevy a tím, že nechodím do obchodů tak často, tak na ně většinou narazím:)
Olga K  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Slevy se hodí, někdy člověk narazí na zajímavé věci za dobré ceny, jen těm velkým výprodejům se nedá věřit, to ty ceny neodpovídají slevě.
Eva Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Dnes je opravdu vhodné si kupovat věci jen levné, protože i ty předražené značkové jsou kolikrát tzv. "šunty". Slevy vyhledávám spíše v potravinách, ale i tam se často šidí a sliby velkých procentních slev nejsou.
Jarek Mikeš  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Tak zrovna sleva v potravinách mi přijde naprosto šílená záležitost. Nechápu jak můžou např. řetězce prodávat třeba salám za 10 Kč.

Ale článek byl asi o oblečení a elektronice. Já myslím, že to vychytá ten, kdo trh průběžně sleduje. Tedy ví, že slevněné zboží v průběhu roku je opravdu o dost dražší ...

Zbytek lidí asi kupuje na slepo a i když je to sleva, tak často za tu slevu to pořídí i v průběhu roku.
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Řetězce prodávat můžou, horší je, že to někteří lidi opravdu kupují ;) Salám bez masa, kečup bez rajčat - hlavně že to bude "V AKCI" :D

Co se těch letošních "slev" týče, já jsem si třeba posledně koupila tričko za 99 Kč, s tím, že předtím na něm byla cedulka 299 Kč, ale popravdě nechápu co na něm předtím stálo "tolik" peněz, když materiál zrovna nic moc. Ale vzhledem k tomu, že si trička většinou koupím a pak vezmu 3x na sebe mi to stačí ;)

Co vy pořídili jste něco, co Vám udělalo radost?
Jarek Mikeš  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Tak třeba já si udělal nedávno radost tímto

Jedu za pár týdnů na cesty, tak aspoň mám čas trénovat. Kupoval jsem to v nějaké akci v Datartu. Ač jsem takový, že raději kupuju ve specializovaných prodejnách/obchodech, tak slevě několik tisíc dolů se odolat moc nedá :-)
Julie Konečná  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
já jsem si zase nedávno koupila boty u Bati, měli tam slevy, takže někdy se to vyplatí jen tak se procházet po městě:)
Martina Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Podle mě je výhodné si počkat na slevy třeba u oblečení, jelikož jeden týden mají cetu 800Kč a další týden sleva ve výprodeji za 99Kč, případ uvádím opravdu z případu, když jsem takhle měla výhlídlou mikinu ve Vaňkovce a byla takhle zlevněná.
Anna Gottvaldová  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Slevové šílenství je v dnešní době opravdu skvělý nápad na téma k rozebrání a hlavně zamyšlení. Obchodníci jak s potravinami, oblečením, tak i elektronikou a jiným zbožím už neví, s čím by došli. Je to hrozné. Jdu po náměstí a všude na mě koukají cedulky zlevněno, sleva 15%, k nákupu nad 500Kč dárek zdarma. No co si budem povídat, je tohle normální? Na tohle se já nalákat nedám, ikdyž jsem již ze staršího soudku. Slevy vyhledávám hlavně v potravinách a oblečení, jelikož dnešní doba je opravdu zlá. Článek skvěle napsaný, opravdu dobré téma.



Komentovat mohou pouze přihlášení uživatelé.

Přejít do archivu článků