Přihlášení Přihlášení přes Facebook Registrace

Žijte zdravěji!

1) Začněte se mít ráda

Nejdůležitějším bodem je mít se ráda taková jaká jste. Podívejte se tentokrát do zrcadla a řekněte si, jak vám to dnes sluší. Pokud máte dostatek financí, nakupte si nové líčidla, upravte si nehty, skočte ke kadeřníkovi a nechte se hýčkat. Nebudete věřit, jak vám takové maličkosti dokážou ke zdravému sebevědomí dopomoci. Nejčastější problém při nadváze je právě nízké sebevědomí! Odstraňte tento blok a hýčkejte se!

2) Zdravé stravování

Máte rádi sladká a tučná jídla? Zkuste je nahradit za jídla zdravější. Základem zlepšení postavy je především strava! Zkuste si hlídat potřebné kalorie a hodnoty bílkovin, sacharidů a tuků. Pro udržení váhy se doporučuje 1400 kalorií a při hubnutí 1200 kalorií - pro ženu (nikdy ne méně!!!).  Základem redukční diety je nehladovět, ale jíst tzv. méně ale častěji, a to (např. 6x denně) zdravější suroviny. Pro příklad zkusím uvést srovnání snídaně:

snídaně: 

nezdravá varinta: dva tukové rohlíky s máslem a vysočinou -  cca 431 kcal (11 g bílkovin, 51 g sacharidů, 23 g tuků)

zdravější varianta: activia bílá, 20 g Nestlé fitness chocolate, půl banánu - cca 217 kcal (7 g bílkovin, 33 g sacharidů, 6 g tuků)

Vidíte ten rozdíl? =) A stačí přeci tak málo...

Snídaně by mělo být nejdůležitější jídlo dne. Měla by tělo tzv. "nakopnout" na celodenní práci. Měla by být lehká a bohatá na sacharidy (sacharidy jsou hlavním a rychlým zdrojem energie).

3) Shake your body!

Odhoďte výmluvy a jdeme na to! Najděte si jakýkoli pohyb, který vás bude bavit! Procházky, Zumba, Jumping, posilovna... Máte toho tolik na výběr!

Nemáte peníze a nebo neradi cvičíte v kolektivu? Nebo nevíte, jak posilovat v posilovně, abyste si neublížili? Tak pro vás je skvělé cvičení 30 Day shred od Jillian Michaels. Ještě jste o tomto cvičení neslyšeli? Jde o celosvětově známou fitness trenérku, která vám dá zabrat! Vydala mnoho cvičebních programů a knih. 30 Day shread je cvičení na 30 dnů (ano, musíte cvičit každý den!) po cca 25 minutách denně. 30 dní je rozděleno na 3 levely (každý level se cvičí 10 dnů). Zdá se vám to málo? Budete se divit, jak vám dá zabrat! A výsledky za 30 dní jsou neuvěřitelné! Tak se toho nebojte, odhoďte výmluvy... "áááá pojď mííí HOP!" =)

převzato z http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4oyk1CmMz1rx5geuo1_500.png

Zdroj: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4oyk1CmMz1rx5geuo1_500.png

4) Pijte dostatečně!

Dodržujte pitný režim cca 1,5 - 2 l denně, a to nejlépe čistou vodu nebo neoslazený ovocný či bylinný čaj. Pokud pijete málo a prostě a jednoduše nemáte žízeň, dejte si ke každému jídlu sklenici vody. Zkuste se zřeknout alkoholu a kávy. Alkohol, káva a silně vylouhované čaje odvodňují vaše tělo.

5) Relax

Dostatečný a kvalitní spánek ovlivní nejen vaše hubnutí, ale i váš vstup do nového dne. Relaxujte a dopřejte svému tělu odpočinek!

Závěrem

Já jsem se svým životním stylem začala něco dělat před týdnem. Odhodila jsem veškeré výmluvy a začala cvičit s Jillian. Dnes jsem odcvičila svůj 5. den, 1. levelu 30 DS. Přiznám se, že první den jsem vydržela tak tak a druhý den jsem se nemohla hýbat! =) Ale nevzdala jsem to a řekla jsem si, že to vydržím! Vymlouvat se umíme všichni, ale kdo z nás pro postavu opravdu něco udělá? Budu ráda, když se do toho pustíte někdo se mnou, abychom mohli spolu sdílet své pocity a postřehy. A nebudeme v tom sami! Pište své zkušenosti, rady a náměty! O čem psát dál? O zdravém jídelníčku? O doplňcích stravy? O cvičení? Vše záleží na Vás! =)

 

 

 

Petra Vojtěšková

blogerka Magiclistu

Jsem studentka Pedagogické fakulty MU v Brně, milovnice hudby, vtipů, filmů, stolních her a české literatury. Jinak jsem střeštěná holka, která má energie na rozdávání.


Olga K  Uživatel je offline   před 6 roky 0 2
já se nesnažím držet diety, ale prostě jíst to, na co mám chuť s ohledem na to, aby strava byla pestrá... důležité je vždy jíst aspoň 5x denně po 3 hodinách a taky se hýbat, potom to jde samo
p.s. dobré datum vydání :D
Nemesinka  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Diety jsou k ničemu... Jako základ stačí vyměnit suroviny za zdravější, a ty nezdravé jíst v menší míře, jíst opravdu častěji a menší pohyb a potom to jde opravdu samo. =) P.S. Děkuji za bystrý postřeh, už jsem to opravila. =) =D
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 1
Jak tak koukám, tak s pomalu ale jistě přicházejícím létem, se s Jillian roztrhl pytel. ;) Čtu o ní snad všude, znám ji už docela dlouho, cvičení jsem si i vyzkoušela několikrát, ale přiznám se, že mě to nebaví. Raději si pustím nějaký pěkný film, nebo seriál a budu 40 minut šlapat na ellipticalu než koukat 10 dní na stejné video.

Kdysi jsem zhubla (poměrně dost) i bez striktních podmínek a počítání kalorií. Myslím si, že vážení a přepočítávání každého jídla je strašně omezující a hlavně zbytečné, pokud nejste vyloženě sportovci, kteří potřebují dodat tělu potřebné živiny. Jasně že do sebe nebudu cpát, na co příjdu, je dobré mít přehled o tom, co člověk sní, ale přesné gramy určitě není potřeba znát.

Neomezovala bych se natolik, abych si řekla, že úplně omezím tuky, cukry apod. Tělo potřebuje všechny živiny, takže i cukry a tuky. Tím nechci říct, že zhubnete, když se budete denně krmit čokoládou, ale párkrát do měsíce určitě neublíží, obzvlášť, když ji nesníte na posezení (s tím mám ale velký problém - hlavně u velké karamelové Milky s oříškem uvnitř ;)) Určitě je důležité do jídelníčku zařadit větší množství ovoce a zeleniny, někdo je nejí vůbec a pořádně ani neví, jak chutná čerstvá mrkev nebo jablko. A taky jak píše Peťa, hodně pít, pokud Vám dělá ze začátku problém 2 litry denně, tak postupujte pomalu, tělo si časem na větší příjem tekutin zvykne.

Podle mě je v hubnutí nutná hlavně motivace (ne vychrtlá anorektička na fotce přilepená na ledničku), ale něco, nebo někdo, čeho chcete opravdu dosáhnout, nějaký cíl, který je opravdu dosažitelný. Pokud se rozhodnete cvičit, tak by Vás to mělo bavit, najít si sport takový, který Vás zaujme, nebude Vás nudit a nebudete ho dělat jen proto, že musíte. Kombinovat jídla tak, aby Vám chutnala, zasytila Vás a zároveň nebyla zbytečně příliš tučná.

Takže všem co se rozhodnou cvičit, budu držet palce a věřit, že to dokáží.
Těm co se chystají začít, ale nejsou 100% rozhodnutí bych chtěla vzkázat, že nikdo jiný než oni to rozhodnutí udělat nemohou, děláme to pro naše tělo a pro naše zdraví..

Takže sportu zdar a komentujte dál, taky se ráda dozvím nějaké nové rady a zkušenosti.
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 1 0
Asi začnu psát kratší komentáře, kdo to má pak číst ;)
Nemesinka  Uživatel je offline   před 6 roky 0 1
Ahoj Mončo, díky za milou reakci. Naprosto se vším souhlasím. =) Já si jídlo teda jídlo vážím, protože mě to baví, ale vůbec se v ničem neomezuji. Sacharidy, bílkoviny a tuky si snažím hlídat (samozřejmě +/ - , spíše abych měla přehled). Výborné jsou na to stránky www.kaloricketabulky.cz . Dělám si tak dobrá (samozřejmě zdravá jídla), že se nemůžu dočkat, až mi ty tři hodiny (které mám mezi jídly) utečou a já se s chutí nabaštím. =) Základem hubnutí je nejenom pohyb a zdravější stravování, ale hlavně to, že nesmíme jíst, to co nám nechutná... Jinak s tím za týden sekneme, což mně se stát asi nemůže. =) Osvědčila se mi i sklenička vody (čaje) při každém jídle, abych se donutila pít. Zaplní se tím i žaludek, což zabrání přejídání. A jako motivace mi stačí fotky/ příběhy lidí, kteří dokázali zhubnout či zpevnit postavu. Říkám si, když můžou oni, tak proč ne já?! =)
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Ahoj, jasně když tě vážení baví, tak proč ne? Já sem s tím nikdy nezačínala, protože jsem asi 3 roky chodila na blogy holek co hubly a vážili si naprosto každý gram, pak přestali a váha jim šla nehorázně nahoru. Toho jsem se popravdě bála. A tady skončila i motivace ostatními, protože ve virtuálním světě nikdy nevíme, kdo a jakým způsobem dokázal svou hmotnost snížit, nebo se vypracovat. Znám spoustu holek co sice zhubly, ale za půl roku byly zpátky. Pro mě je motivací to, že dělám něco pro své zdraví a cítím se líp.

Co se zapisování ještě týče zkoušela jsem si psát alespoň jídelníček, ale ani to mi nevydrželo dýl jak 3 dny :D Měla jsem vytisklé malé kolonky, jídlo se mi tam nevlezlo :D Pak jsem zkoušela i kalorické tabulky na internetu, ale jednou jsem zapomněla a konec. Toť moje zkušenosti se zapisováním :D Jsem na to asi moc líná.

Co se pití týče, já mám půllitrovou skleničku, kterou vypiju "naposezení" několikrát denně, vím že to není zdravé až tak moc tekutin naráz, ale myslím, že za těch pár let si už tělo zvyklo, takže s pitným režimem nemám problém.
Nemesinka  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Tak to je super,! =) Já měla právě problémy s pitím, ale už jsem se polepšila. Mně se nedávno povedlo zhubnout 7 kilo za cca 3 měsíce (stravou a pohybem) a pak jsem začala jíst opět nezdravě a naštěstí jojo efekt nenastal... Tak jsem si řekla, že se k tomu zase vrátím, a to hlavně proto, že jsem se zase cítila hrozně unavená, chtělo se mi pořád spát... Ono se to nezdá, ale to tělo prostě pozná že se cpe tuky... =)
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Já jsem měla štěstí v tom, že když jsem zhubla, tak sem potom co jsem přestala cvičit denně přibrala zpátky asi tak 5 kilo z 20 během zhruba 2 let, na víc jsem se nikdy nedostala a to už jím pořád a všechno v množství jaké žaludek snese ;) Takže jojo efekt se naštěstí až tak nedostavil. Zrovna jsem ale ve fázi, kdy mi cvičení začalo chybět, takže se do té doby než budu trávit ve škole celé dny, zase snažím cvičit každý den alespoň těch 40 minut, ale jídlo už neřeším ;)
Julie Konečná  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
já jsem zase četla, že po jídle se pít nemá, že se tak víc roztáhne právě žaludek a pak toho sníme víc, že se má pít třeba před jídlem půl hoďky, ale nevím, co je na tom pravdy, jinak pro mě taky není každodenní vážení, bych akorát nervovala, že jsem za den zhubla či ztloustla:), takže se vážím tak jednou za měsíc, já se snažím aspoň párkrát do týdne cvičit a na jídlo se snažím víc zeleninu, ryby, moc nejím smažené a tak, a jaký máte názor, že se má jest do 18h? dodržujete to?
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Když jsem hubla tak jsem po 18 hod většinou nejedla, teď už ano ;) Chodím pozdě spát, takže bych do 12 ohladu nevydržela.
Julie Konečná  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
:) ajo, no já to taky nedodržuji do té 18h..
Nemesinka  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
To já se vůbec nevážím! Taky bych se nervovala - a hlavně mi dejte o kila, ale o centimetry. O vážení jsme mluvily o jídle ;). Nevím, co je na té vodě pravda, ale mě naopak zasytí a nepřijde mi, že bych měla potom hlad... možná je to o zvyku... Jinak po 18. hodině nejíst je hloupost holky ;). Tělo když hladoví, tak si ukládá zásobní tuk, tzv. na horší časy... Platí pravidlo - jíst naposledy 3 hodiny před spánkem... Já chodívám spávat ve 2 ráno, takže bych asi umřela... Takže já bych to zhodnotila jako hloupou fámu "dieťaček", které si myslí, že jíst je špatné... =) =) Já jím pravidelně po třech hodinách - v 9 -12-15-18-21 =)
Julie Konečná  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
:) jo tak to jste mě uklidnily, já stejně večeřívám mezi 19-20h a spát chodím taky pozdě, takže supr, aspoň mi to někdo potvrdil:)
Nemesinka  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
to se teď bude jíst úplně jinak =) =) - s čistým svědomím, že nedělám nic špatně, že? =)
Julie Konečná  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
:D
Jarek Mikeš  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Je to všechno o pohybu :-)
Monika Pavlasová  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Naštěstí mě příroda obdarovala štíhlým tělem :-) a tloustnutí nemusím řešit. Nemá vliv co dělám nebo co jím. Ale předpokládám, že s věkem se to změní :D
Monika Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Šťastná to žena !!! ;)
Anna Gottvaldová  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Už v mládí jsem zkoušela různé ty nejznámnější diety jako jsou například zeleninové, ovocné, vážení potravin, nutriční, koktejlové apod, ale nikdy jsem neuspěla. Bylo to jen trápení mě samotné a mého těla. Měla jsem pocity neustálého stresu, bolestí břicha a hlavy, problémy s mensruací a také zhoršení výsledků ve škole, jelikož jsem se nemohla tak soustředit, jelikož jsem stále myslela na to, co bych si s chutí dala, ale nemůžu. Takže tyhle nesmysly zaručeně vynechat, je to trápení a nic víc. Opravdu stačí vyřadit z jídelníčku převelikou část sladkého, dobrůtek a mastných jídel a přidat na pohybu a ono vše půjde snadno a hravě. Jde také o zdraví, ne jen o krásu. Každé děvče si dnes myslí, že musí být vychrtlé kvůli hochům, ale to tak přeci není. Každému se líbí něco jiného. Tak směle do sportování a život bude hned lepší!!!
Martina Hrubá  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Snažím se držet diety pořád, ale stejně se nemohu dokopat jak ke sportu tak ani ke zdravější stravě, protože s přítelem si kupujeme vždy něco dobrého a tomu se nedá odolat. Navíc při návštěvě u babičky a jejich buchtičkách také ne :-D. Ale zhruba před 4 rokama jsem byla trošku "pošahaná" a nejedla jsem skoro nic. Zhubla jsem z toho kolem 10kg a vrátily se mi tak 3kg zpátky, jinak jsem tehdy dost zhubla. Ale nedoporučuji držet tyhle drastické diety, protože jsem byla stále unavená, podrážděná, nervozni a vypadávali mi vlasy.
Markéta Sedláková  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
taky sem ted začla s dietou tak mi držte palce:)
Markéta Sedláková  Uživatel je offline   před 6 roky 0 0
Jinak Martina má pravdu..největší blbost je vůbec nejíst..taky sem to prožila, ale tehdy to nebyl úmysl...vypadalo mi hrozně vlasů, zhoršila se mi plet..a je pak hodně těžký ten metabolismus vrátit zpět..



Komentovat mohou pouze přihlášení uživatelé.

Přejít do archivu článků